Scott spark 945....sjedi i vozi!

U iščekivanju sparka (900 RC world cup) potpuno prilagođenog za utrke, tvrtka Chaky (generalni zastupnik za Scott bicikle) poslala mi je na privremeno korištenje Scotta sparka 945. Bicikl srednjeg visokog ranga, rekao bih,  opremljen je vrlo zanimljivom opremom. 

Pogon je Sram 1x11, amortizeri su Fox 120mm, volan, sjedalo i kotači marke Syncros. Ove godine na sparku je izašlo nekoliko noviteta od kojih mene najviše veseli boost standard na kotačima (po meni najvažniji dio bicikla, a kojem samo nekoliko velikih svjetskih brandova pridaje dovoljnu pažnju) i nova rama s kraćim chainstay-om i položajem amortizera. Boost je na prednjem kotaču povećao razmak hvatišta žbica na nabi za čak 10mm, što navodno 29-ki daje čvrstoću analognu 26-ici. Kotači su tubeless ready što se vidi iz priložene slike felge. Kraći chainstay i amortizer trebali bi sparku dati na upravljivosti i većoj osjetljivosti na manje podražaje. Taj dio ću ostaviti za raspravu nakon utrke ovog vikenda.

Podešavanje bicikla se sastojalo u podizanju sjedala na odgovarajuću visinu (uspjelo od prve :)), ostalo sam mislio podešavati u hodu, ali nisam imao šta :). Zatim sam se uputio na 2,5h vožnju od Osijeka do Donjeg Miholjca uz rijeku Dravu, dakle jedna laganija turistička vožnja. Bicikl s 2.35 gumama izgleda ogromno i tromo ali kada se zakotura ustvari ide jako glatko. Otišao sam i na novu osječku XCO stazu da vidim kako ovaj div ide kroz uske zavoje i u najmanju ruku mogu reći da je prošao test :). Vožnja pecaroškim stazama, makadamskim šumskim putevima i pokojim travnatim dijelom završila je s ugodnim iznenađenjema da ni nakon 2h u prvoj vožnji s minimalnim podešavanjem nije bilo problema s položajem na biciklu, pogotovo što zadnjih mjeseci treniram isključivo na cestovnom biciklu.

2 dana nakon inicijalne vožnje otišao sam u mađarska brda da vidim kako je voziti ovog sparka nizbrdo. Naravno prije vožnje nizbrdo treba se i popeti na brdo i tu je bicikl prošao test s odličnim jer unatoč debelim 2.35 gumama i usponu od 28% nije bilo nikakvih problema i oklijevanja :). Amortizacija se naravno kao i na prijašnjim modelima sparka istovremeno daljinski zaključava na "mrtvo".  Na putu nizbrdo doslovce sam tražio rupe jer ovaj spark uz amortizere 120mm hoda upija sve. U zavojima mi nije smetalo što su gume 2.35 jer daju jako puno na osjećaju sigurnosti. Još jedna zanimljiva stvar koju nisam sada koristio je teleskopska sic štanga s daljinskim upravljanjem ali mislim da na strmim korijenitim ili kamenitim spustevima ovo itekako dobro dođe.

Mislim da je ovo odličan bicikl namijenjen za AM vožnje ali uz nekoliko preinaka moglo bi se ovog zelenka pripremiti i za ozbiljnu konkurenciju na utrkama. Prije svega tu mislim na skidanje 2.35 guma i postavljanje lakših tubeless ready guma, teleskopska sic štanga pravom raceru nije neophodna :),  mačje oči također. Kočnice, amortizeri su zadovoljavajući a pogonska grupa odlična.











Popularni postovi