priča o velkim kotačima (29''vs26'')

Prvo malo teorije.
PREDNOSTI:
- veći radijus kotača daje lakši prelaz preko udubina i izbočina, isto tako i zadržava moment zbog veće rotacijske mase


pri prijelazu preko iste udubine 26-ica upada unutra dok 29-ka prelazi bez problema
29-ka izbočinu prelazi pod blažim kutem pa je potrebna manja sila za savladavanje prepreke, a na slici je zorno prikazano kako 29-ka "vidi" prepreku u odnosu na 26-icu


-veća kontaktna površina daje bolje držanje (grip) u zavojima, veća moć kočenja i sl.

skoro 15% veća kontaktna površina

 MANE:
- s druge strane veći radijus stvara probleme jer je veliku rotacijsku masu teže pokrenuti
- također zbog većeg radijusa i rotacijske mase teže je skrenuti kotač koji se rotira, što bi moglo igrati ulogu kod okretnosti bicikla

Pregledom prednosti i mana između 26'' i 29'' kotača u ovu sezonu odlučio sam prijeći na  29''.

PREDNOSTI iz prakse:
Već na prvoj brdskoj vožnji uočio sam da sve funkcionira izvrsno i da neće biti apsolutno nikakvog prijelaznog razdoblja i navikavanja na 29''. Ne samo da nije bilo privikavanja nego su mi odmah pozornost uhvatile prednosti velikih kotača pri prelasku preko neravnina koje je puno "mekše", zatim spuštanje niz nešto tipa stepenica također je puno bezbolnije i sigurnije. Prilikom prelaska sitnih neravnina (npr. grbavi travnati teren ili nešto tipa tragovi gusjeničara) osjetna je razlika u odnosu na 26''. Kod 26'' verzije te sitne vibracije guše brzinu dok se kod 29'' ne osjeti gubitak brzine već samo vibracije. Najbolji primjer je lagani spust po travnatoj površini gdje 26'' bicikl gubi brzinu i čak se hoće zaustaviti iako je spust. Odradio sam i nekoliko kišnih treninga i utrka mogu reći samo da sam se iznenadio s količinom kontrole i gripa koji bicikl daje.
Do sada sam osim hardtaila vozio spomena vrijedan cannondale scalpel (26''). Scalpel upija sve živo, odlično prati podlogu i daje osjećaj sigurnosti. 29-ka je sve to samo što još ima prednost s prve slike gore kada kod scalpela mora raditi suspenzija i time gubi malo brzine.
Držanje u zavoju je fenomenalno, osjetno bolje nego 26-ica, nema više onog živčanog bacakanja prolaskom kroz zavoje.
Beneficije 29-ke odlično sam mogao iskoristiti na tehnički zahtjevnim utrkama kupa RH (Vodice, Premantura, Samobor) gdje ne samo da je vožnja bila udobnija i manje zamarajuća nego neznam kako bih uopće vozio s 26-icom na kamenjaru i strahotama Samobora.
Nakon utrke u Premanturi posudio sam bicikl prekaljenom spustašu Gebi koji je nakon vožnje rekao: "Fenomenalno, upija sve kao scalpel a puno bolje drži u zavojima i spuštanje po stepenastom terenu je vrlo lako".

MANE iz prakse:
Sve ono što na papiru stoji kao mana ja nisam uspio vidjeti u praksi. Neznam da li su dobre strane zasjenile one loše ali ovaj bicikl mi se čini jednako okretan kao i 26-ica, tromost u startu nisam primjetio tako da neznam šta bi stavio u mane.



U konačnici ja sam se s velikim kotačima uspio probiti među velike dečke! Što vi čekate? :)
O čemu se radi detaljnije možete pogledati u Extremesportu gdje možete i  isprobati voziti takve grdosije :)

Popularni postovi